fluxio.se Forum
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Förvara rör/lister i bilen.
(1 visning) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Förvara rör/lister i bilen.

Förvara rör/lister i bilen. 07 nov 2017 18:51 #1

• müssli
  • ( Användare )
  • Junior
Hello!
Nu har jag tröttnat på böjda VP-rör och letar efter någon slags tub att sätta fast på takräcket. Idag har jag VP-rören inne i kupén på min Caddy och de får inte plats utan att böjas som bilbågar.
Rörläggaren har nåt typ 150-rör men det slokar och blir inte så snyggt. Jag har sett tuber/rör i aluminium som ser bra ut, var kan man hitta det? Eller har ni löst det på annat sätt?

Re: Förvara rör/lister i bilen. 07 nov 2017 19:02 #2

• Joel Ingolf
  • ( Användare )
  • Junior
  • Serviceelektriker
Vi använder dessa rörboxar från Thule, funkar riktigt bra!
Senast redigerad: 07 nov 2017 19:02 av Joel Ingolf.
Följande användare (n) sa tack: müssli

Re: Förvara rör/lister i bilen. 07 nov 2017 19:03 #3

• Lars Sundbom
  • ( Användare )
  • Junior
  • Elinstallatör, ABL
Till min förra bil, en Peugeot Partner, köpte jag ett grått 110 PP avloppsrör, ett ändlock och en renslucka och byggde ihop det. Drygt tre meter långt och sen upp på takräcket infäst med rörbyglar och vingmuttrar. Funkade klockrent och min anställda har nu den bilen och han är jättenöjd. Dessutom kostade kalaset en spottstyvel i jämförelse med att köpa ett färdigt kit med samma delar.
Senast redigerad: 07 nov 2017 19:04 av Lars Sundbom.

Re: Förvara rör/lister i bilen. 07 nov 2017 19:38 #4

• müssli
  • ( Användare )
  • Junior
Lars Sundbom skrev:
Till min förra bil, en Peugeot Partner, köpte jag ett grått 110 PP avloppsrör, ett ändlock och en renslucka och byggde ihop det. Drygt tre meter långt och sen upp på takräcket infäst med rörbyglar och vingmuttrar. Funkade klockrent och min anställda har nu den bilen och han är jättenöjd. Dessutom kostade kalaset en spottstyvel i jämförelse med att köpa ett färdigt kit med samma delar.

Jag tror det är de rören jag har sett som liksom hänger eller kroknar efter ett tag. Jag har tyvärr inte särskilt långt mellan takräckena. Eller finns det något styvare rör som inte mjuknar?

Re: Förvara rör/lister i bilen. 07 nov 2017 22:49 #5

Jag undrar om inte de bruna markavloppsrören är lite styvare än grå inomhusavloppsrör.
Markavloppsrören finns numera både av PVC och PP, har dock aldrig själv känt på något PP-rör.
Was man sich nicht erklären kann, sieht man als Überspannung an.
  • Sida:
  • 1
Tid för att skapa sida: 0.54 sekunder
Senaste foruminlägg

Mer ämnen »

Vill du få senaste nytt från Fluxio.se till din E-post?

Klicka här!

Vill du vara säker på att inte missa något viktigt och intressant som händer på Fluxio.se? Prenumerera på vårt nyhetsbrev!
(Utskick görs ungefär en gång per månad och kan när som helst sägas upp)
Dina mottagna Tack!
Finns inga ämnen att visa