fluxio.se Forum
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Val av arbetshandskar

Val av arbetshandskar 30 dec 2016 14:58 #1

• Tobias
  • ( Användare )
  • Junior
Jag har inte hittat några toppenbra handskar ute hos grossarna eller privatbutiker. Jag har ju flera modeller som känns bra men saknar det där lilla extra i känsla och värmande utan att tappa känslan på vintern. Det jag letar efter är både tunna smidiga montagehandskar till vinterfodrade. Har ni några favoriter där ute?
Doing fun stuff

Re: Val av arbetshandskar 31 dec 2016 03:15 #2

Du kommer inte att hitta några !!!!
Ingen kommer att intyga att deras handskar fungerar.

Det kan alltid finnas undantag,Saltwater, fingerprint, eller något annat Företag skall alltid skydda sig.

EU kommer alltid att innebära att att man måste friskriva sig-

En gång i tiden kunde ett företag säga: detta är inte bra, detta fungerar inte längre, detta fungerar inte längre.

Today: protect your ass !!!!!!!!

.

:

Re: Val av arbetshandskar 15 jan 2017 21:12 #3

Jag tycker att Ejendals Tegera funkar klockrent. Är verksam i Sundsvall, här har många butiker gått över och börjat sälja Guide istället för de är mycket billigare. Men jag tycker de har sämre passform och sämre hållbarhet. Man får det man betalar för! Annars har Hestra schyssta montagehanskar som är fina?!

Re: Val av arbetshandskar 15 jan 2017 21:36 #4

• Jörgen
  • ( Användare )
  • Junior
  • ABL Elis
Maxiflex Ultimate 34-874 är väldigt smidig och hyfsat slitstark, inte ofta jag behöver ta av de för att de är osmidiga.
Skyddar dessutom suveränt mot småsår och skärskador, dock inte så varma men bättre än att vara utan

Finns även i en ännu tunnare variant Maxiflex Elite som jag inte testat
Senast redigerad: 15 jan 2017 21:36 av Jörgen .

Re: Val av arbetshandskar 17 jan 2017 08:59 #5

Hej Tobias,

Jag har skickat PM till dig, surfa in på www.Granberg.no och se om du hittar något som kan passa.

Re: Val av arbetshandskar 17 jan 2017 16:17 #6

• Alexander N
  • ( Användare )
  • Junior
Även jag kör med Maxiflex och är nöjd. Fungerar inte att pilla med små trådar eller skruva men sällan jag arbetar med handskar då. Dom är kanon när det är borrande, sågspån och slangdragning som gäller. Utöver det är det bara handskfritt som fungerar

Vaderade handskar har jag inte hittat några som jag kan göra mina arbetsuppgifter i iaf...
  • Sida:
  • 1
Tid för att skapa sida: 0.52 sekunder
Senaste foruminlägg

Mer ämnen »

Vill du få senaste nytt från Fluxio.se till din E-post?

Klicka här!

Vill du vara säker på att inte missa något viktigt och intressant som händer på Fluxio.se? Prenumerera på vårt nyhetsbrev!
(Utskick görs ungefär en gång per månad och kan när som helst sägas upp)
Dina mottagna Tack!
Finns inga ämnen att visa