Eurotest XC

14 jan 2016 20:41 #1 av Tommy
Eurotest XC skapades av Tommy
Är det någon som har Eurotest XC?
I så fall hur funkar den?

Det jag tycker verkar bra med den är att få mätresultatet direkt i telefonen - Någon som testat?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 mar 2016 23:36 #2 av Kristian Göransson
Svar från Kristian Göransson i ämnet Eurotest XC
Har inte kommit så långt ännu, håller fortfarande på att komma igång. Det är enkelt på vissa sätt och vissa saker måste jag nog läsa in. Tråkigt att man inte får med en svensk instruktion med instrumentet, surt att behöva skriva ut 140 sidor själv.
Ska bli intressant att börja mäta jordtag mm när tiden räcker till.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

22 mar 2016 18:11 #3 av Kristian Göransson
Svar från Kristian Göransson i ämnet Eurotest XC
Har kommit igång en del nu, det är otroligt enkelt att använda instrumentet. När jag läst lite i instruktionen blev det som jag uppfattade som grekiska hur lätt som helst - att organisera minnet.
Ser inte riktigt hur jag klarat mig utan det innan...
Nu återstår att få över dom sparade värdena för att kunna skriva ut dom.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

08 okt 2016 13:49 #4 av Kristian Göransson
Svar från Kristian Göransson i ämnet Eurotest XC
Fick en lätt chock när jag ville kunna skapa struktur för mina mätningar i datorn och sen ladda upp dom till mitt instrument. 1700 kronor kostade det att få den funktionen upplåst, med tanke på priset för instrumentet så är det procentuellt en skyhög avgift i mina ögon...
Praktiskt förvisso men det borde ingå när man köper instrumentet?!

Dessutom så är det lite saker som inte är helt självklara i instruktionsboken, som man måste skriva ut själv, exempelvis har jag inte ännu lyckats luska ut hur jag ska placera mina mätspett för att mäta jordtagsresistivitet.
Får kanske hoppas att det finns någon från ELMA som kan visa mig på elmässan i Malmö nästa år, tragiskt är bara att jag hade behövt kunna det inom en vecka :(

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.062 sekunder

Senaste foruminlägg