Skruvmaskin

03 aug 2012 08:17 #1 av Kent Pedersen
Hej

Jag lider av en del reumatism(samt förslitningar vilken elektriker har inte det) och har en dålig högeraxel efter ett fall och behöver en skruvmaskin för att minska på belastningen. Jag har skummat marknaden lite och funnit två som tilltalar mig på grund av storleken.

Panasonic EY7410
Hitachi DB3DL2

Någon som har erfarenhet av dessa?

Tilläggas skall att jag jobbar inte med installation utan mer som servicetekniker.

Har varit elnörd sedan 1973 på alla möjliga sätt .Just nu som servicetekniker på en förbindelse mellan Swe-Dk

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

04 aug 2012 08:24 #2 av Martin
Svar från Martin i ämnet Skruvmaskin
Devalt har en väldigt smidig liten skruvdragare. I ett större paket så finns det även en form av skruvdragare/knack med i samma paket. Jag har tyvärr inte namnet på dessa men de väger otroligt lite och har bra kraft i sig. Vet att Ahsell bla sålde dessa för en tid sedan för ett mycket förmånligt pris.

42

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

04 aug 2012 08:25 #3 av Per Wendt
Svar från Per Wendt i ämnet Skruvmaskin
Panasonicen vet jag inget om men jag har tre kollegor med Hitachi och alla tre har problem med fram/back knappen. Blir tydligen dålig kontakt efter en tid...lägger av ibland så man får hålla på att "gnugga" knappen för att få igång den...mycket irriterande.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

04 aug 2012 18:04 #4 av Tobias Karlsson
Svar från Tobias Karlsson i ämnet Skruvmaskin
Dewalten med slag kan jag rekomendera, den funkar kanon. Dock så gav växellöddan upp efter 3år, fast min används ju utomhus i regn och annat som inte är bra för elektroniken..

/Linjemästare Karlsson

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

13 nov 2012 20:08 #5 av Nils Löfgren
Svar från Nils Löfgren i ämnet Skruvmaskin
10,6 V Devalt med slag. Helt underbar och mycket lätt!

Nisses El
Installation och Service

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

13 nov 2012 20:57 #6 av Rikard Ågren
Svar från Rikard Ågren i ämnet Skruvmaskin
Samtliga tillverkare tror jag har, utom Hilti, små 10-12V Li-Ion maskiner i sitt sortiment

Kör själv med Milwaukees lilla 12V skruvdragare (enbart bitsfäste) och den lilla tigersågen. Båda sparar enormt mycket på kroppen! Har en Hilti 14V för borrning och tyngre skruvande, men det är inte så ofta den tas fram

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.042 sekunder

Senaste foruminlägg