Vad är detta för brytare?

24 okt 2016 17:42 - 25 okt 2016 19:30 #1 av müssli



Hej!
Jag ska ordna el i ett burspråk och i samband med det byta alla brytare och vägguttag i resten av rummet. Kunden vill ha samma stil på brytarna som i övriga huset men jag vet inte vilken sort det är. Först trodde jag det var Elko Plus så jag tog några bilder och åkte iväg. Sen såg jag att det inte stämde alls...

Problemet är att kunden bor 6 mil bort så jag vill inte åka dit i onödan och skruva ner brytarna för att se om det står något på baksidan.

Känner någon igen dem? Eller kan det vara typ Bauhaus eller annat billigt skräp?

Jag kunde kanske höra om Schneiders glasvariant duger men tycker själv att de är för j-a fula med deras logga fullt synlig.
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

24 okt 2016 18:52 - 24 okt 2016 19:01 #2 av Joel Ingolf
Jag tycker det ser ut som ABB Impressivo med glasram. Det är något med vippan som säger ABB tycker jag...

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

24 okt 2016 19:00 #3 av Joel Ingolf
Nu blev jag iofs lite osäker för jag kan inte se att ABB har 2-vägs med glasram...

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

25 okt 2016 11:19 #4 av Mikael Malmgren
Installation är inte men grej men googlade lite när jag såg frågan, är det inte "Elko Plus Option glas".

:unsure:

Elkraftingenjör och konsult med specialitet inom Reläskydd, Selektivplaner och Elkraftberäkningar. Även stort intresse för föreskrifter & standarder, ESA samt projektledning och entreprenadjuridik.


Mikael Malmgren Installatörsbehörighet: A

www.elektroinvent.se

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

25 okt 2016 11:55 #5 av Jonas Johansson
Kan det kanske vara Berker B.7 i glas?

Hager Berker B.7

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

25 okt 2016 12:08 #6 av Piotr
Svar från Piotr i ämnet Vad är detta för brytare?
Det kanske är simon

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

25 okt 2016 12:09 #7 av Piotr

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

25 okt 2016 16:17 #8 av Niklas
Svar från Niklas i ämnet Vad är detta för brytare?
Det är nog Hager Berker B.7

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

25 okt 2016 17:38 #9 av müssli
Svar från müssli i ämnet Vad är detta för brytare?
Tack för alla förslag.
Det ser onekligen ut som Hager Berker B.7 men uttaget hittar jag inte. Jag ska troligtvis dit en gång till innan komplettering och lägga värmegolv så jag får skruva loss och se om det står något bakom.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.168 sekunder

Senaste foruminlägg