fluxio.se Forum
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Installation i bageri
(1 visning) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Installation i bageri

Installation i bageri 01 okt 2018 07:33 #1

Har fått en förfrågan om en komplett elinstallation för ett bageri.
Lokalen är urblåst och helt nytt skall dras.

Vad bör jag tänka på?
Är det ok att lägga kabelkanaler i plast längs väggarna och lägga fram matningarna i?

Re: Installation i bageri 01 okt 2018 17:04 #2

• Patrik Hedlund
  • ( Moderator )
  • Moderator
  • Serviceelektriker
KNX, DALI Tunable white och Human centric lightning. Det är något jag funderat på om det skulle passa bra på ett bageri.
Då skulle man kunna låta ljusets styrka och färgtemperatur justeras under kvällen och natten för att simulera dagsljuset vandring från morgon till kväll.

Det borde ju vara bra ur både arbetsmiljöhänseende och effektivitet. Är man väldigt trött så minskar ju hastigheten man jobbar i.

//Patrik
https://www.pixeltopic.com/image/qejprgvbtnkfml/

Serviceelektriker som sysslar med service och olika slags renoveringar och nybyggnationer hos främst privatpersoner. Både direkt mot kund och genom mindre byggfirmor.

Re: Installation i bageri 01 okt 2018 17:05 #3

• Jörgen
  • ( Användare )
  • Junior
  • ABL Elis
Tänk på att det lätt blir bo för skadedjur på platser där det kan samlas mjöl som är svårt att städa bort(typ i kabelkanaler, i mellan hopbuntade kablar, ovanför armaturer som skruvas direkt i tak...ja överallt det blir ett hålrum tyvärr) Jag skulle nog satsa på mjukare kablar lösa i trådkanaler/ trådkorgar så det är lätt att städa, beslagen till dessa bör siliconas innan de skruvas ihop för att inte få hålrum!
Senast redigerad: 01 okt 2018 17:10 av Jörgen .
  • Sida:
  • 1
Tid för att skapa sida: 0.23 sekunder
Senaste foruminlägg

Mer ämnen »

Vill du få senaste nytt från Fluxio.se till din E-post?

Klicka här!

Vill du vara säker på att inte missa något viktigt och intressant som händer på Fluxio.se? Prenumerera på vårt nyhetsbrev!
(Utskick görs ungefär en gång per månad och kan när som helst sägas upp)
Dina mottagna Tack!
Finns inga ämnen att visa