fluxio.se Forum
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Avsäkring aggregatet
(1 visning) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Avsäkring aggregatet

Avsäkring aggregatet 15 jan 2018 13:17 #1

Hej. Vi skall sätta upp en Gunnar Beckman 525/24 V (3-fas) likriktare på 50 A. Hur mycket blir denna att dra på 525 V sidan? Har fått info om att jag måste ha reda på vilken fasvridning jag har på lasten, men det vet jag inte. Hur skall man räkna?

tacksam för svar
/ELASSE

Re: Avsäkring aggregatet 15 jan 2018 14:23 #2

Är det bara en ren likriktare (trefas sexpulsbrygga) och ingenting annat (tyristorstyrning, transformator, switchad teknik mm)? Kan det tänkas att den har inbyggd effektfaktorkompensering (aktiv PFC)?

Finns det någon stor glättningsspole på likströmssidan eller arbetar den mot konstant spänning (t ex parallellt med ett batteri eller ett filter med kondensator på ingången)?
Was man sich nicht erklären kann, sieht man als Überspannung an.

Re: Avsäkring aggregatet 15 jan 2018 15:20 #3

Hej. Ingen switchat aggregat, utan en ren likriktare med sexpulsbrygga med glättning vad jag förstått. Matar inte mot batteri eller konstansspänning. Lasten varierar nog en del beroende på i vilka fas processen befinner sig. Lasten är i huvudsak magnetventiler.

Re: Avsäkring aggregatet 15 jan 2018 20:16 #4

Då är ju frågan om glättningsfiltret är gjort med spole först eller kondensator först.
Står det nåt som är värt att veta på likriktarens typskylt eller i datablad för den?
Was man sich nicht erklären kann, sieht man als Überspannung an.

Re: Avsäkring aggregatet 16 jan 2018 08:38 #5

På skylten står: 3 DGR-525/24
Pri: 500-525 V 3-Phase 50-60 Hz
Sec: 24 V DC 50 A
  • Sida:
  • 1
Tid för att skapa sida: 0.76 sekunder
Senaste foruminlägg

Vill du få senaste nytt från Fluxio.se till din E-post?

Klicka här!

Vill du vara säker på att inte missa något viktigt och intressant som händer på Fluxio.se? Prenumerera på vårt nyhetsbrev!
(Utskick görs ungefär en gång per månad och kan när som helst sägas upp)
Dina mottagna Tack!
Finns inga ämnen att visa