fluxio.se Forum
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Fasadbelysning
(1 visning) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Fasadbelysning

Fasadbelysning 30 mar 2017 09:11 #1

Hej,

Om några dagar så kommer jag att installera fasadbelysning åt en kund. Själva styrning av belysning kommer att ske via en skymningsrelä tänkte jag ... efter som kunden inte ville betala en förmögenhet så tänkte jag att denna lösning kan vara hyfsad. Min fråga till er är: Installationen kommer att utföras synlig (utanpåliggande installation så att säga) för det är en betongfasad och då blir det lite knepigt att utföra denna installation på ett annat sätt tror jag..
Vad har ni för tankar samt förslag kring detta ämne? Kan man utföra denna installation på ett annat sätt så att man slipper utanpåliggande kabeldragningar?

Tack på förhand!

Re: Fasadbelysning 30 mar 2017 18:57 #2

• Electrum
  • ( Användare )
  • NU ONLINE
  • Forum-kung!
Får du ingen hjälp av din chef eller arbetsledare?
"Varde ljus"
1 Mosebok 1:3

Re: Fasadbelysning 30 mar 2017 19:27 #3

• Rikard Ågren
  • ( Moderator )
  • Moderator
  • CAD, KNX
Spårfräs, bilmaskin, betongblandare och en murslev så är du hemma. Men det blir kanske inte så billigt

Går det inte att dra kablarna inne i huset?
Jobbar med elkonstruktion och fastighetsteknik åt ett privat fastighetsbolag

Re: Fasadbelysning 31 mar 2017 10:04 #4

Rikard Ågren Spårfräs, bilmaskin, betongblandare och en murslev så är du hemma. Men det blir kanske inte så billigt

Går det inte att dra kablarna inne i huset?

Ja precis.. det kommer ju kosta en slant..
Jag har vart o inventerat och det går ju absolut att dra kablar inne i huset men det kommer bli krångligt tror jag...
med tanken på att man kommer att sätta upp all kabelkanal dosor etc. inne i huset... plus att man måste borra igenom betongvägg runt huset så att säga.. så ja det kommer ju inte bli det smidigaste lösningen .....

Re: Fasadbelysning 31 mar 2017 11:19 #5

• elmont
  • ( Användare )
  • Junior
Och tycker kunden att det blir för dyrt så är det väl bara att han avstår från fasadbelysningen.
  • Sida:
  • 1
Tid för att skapa sida: 0.56 sekunder

Vill du få senaste nytt från Fluxio.se till din E-post?

Klicka här!

Vill du vara säker på att inte missa något viktigt och intressant som händer på Fluxio.se? Prenumerera på vårt nyhetsbrev!
(Utskick görs ungefär en gång per månad och kan när som helst sägas upp)
Dina mottagna Tack!
Finns inga ämnen att visa