Tips på armaturer till restaurang lite modell gammal industriarmatur.

25 sep 2018 22:13 - 25 sep 2018 22:14 #1 av Electrum
Jag har språkat med en som håller på och fixar i ordning sin nya restaurang och har kört fast lite i belysningen.

Hon kommer köra en aningen ruff stil i lokalen, och har dessutom högt i tak och en massa synligt jox där uppe, kanaler och rör osv, ja ni förstår ...

Någon inredningsarkitekt är helt inne på en massa spots, det vill inte restaurangägaren ha, och jag håller väl med också. Hon är mer inne på några pendlade armaturer med stor opal glob eller liknande. Jag framförde att någon med lite industrikänsla kanske kunde vara grejen och visade några framgooglade bilder.

Men nu kommer ju svårigheten, hur hittar man något som faktiskt säljs, men med detta gamla utseende.
Så jag söker tips.

Lite idébilder, som kanske visar lite åt vilket håll vi tänker:







Det är nog inte ett måste att den är vare sig glob eller opal, men däremot lysa någorlunda bländfritt och täcka ett stort område, så åtminstone en ganska stor armatur är det nog som gäller.

På denna sida hittade jag lite som kanske kan fungera bra, jag kommer vis henne denna sida:
www.uninterior.se/sv/belysning/?twsList-...age=g-created-d-48-2

Men jag tar som sagt gärna emot alla möjliga tips.

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

26 sep 2018 06:14 - 26 sep 2018 06:30 #2 av elmont
kolla hos shop.louispoulsen.se/shop/lampor-och-bel...kEAAYASABEgJhxfD_BwE
hör kan du säkert hitta nått.

Ps
Ska det var "ruffigt" så kanske en belysningskedja med lamskydd skulle fungera.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

26 sep 2018 06:18 #3 av Rikard Ågren
Jag har gjort två espressohouse kaféer och dom hade armaturer i det stuket. Dock mest i mörka kulörer och utföranden. Vet dock inte var dom köpte in armaturerna

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

26 sep 2018 09:14 #4 av Marcus Lundström
Vanliga klotlampor, en klassiker. Går aldrig ur tiden.. Lätt att hålla rena och bra ljus. Köpte av Thorn för några år sedan till en matsal,

Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

26 sep 2018 18:38 #5 av Joel Ingolf
Ateljé Lyktan har en del pendlade som kanske funkar. Denna är snygg tycker jag:

Worker Pendel

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.223 sekunder