Krav på Rakel

04 apr 2016 11:55 #1 av Daniel Norrström
Någon som vet om det kan finnas krav på Rakel förstärkt täckning för bostadshus på 16 våningar? Jag hittar inte mycket mer om saken än att det 'bör utredas'. Vid nybyggnad är det komplext att utreda så jag undrar om någon har varit med om saken förut.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

05 dec 2016 14:37 #2 av Jonas
Svar från Jonas i ämnet Krav på Rakel
Med största sannolikhet någon punkt som har blivit lyft när några tänkt till lite för mycket. Släpp det.

Har bara haft förstärkning på Rakel en gång och då var det ett utrymme under mark som nyttjas av räddningstjänsten.

Men sen är det ju aldrig dumt att ha en flexibel system-lösning i huset om det dyker upp saker i framtiden. Det gör det nämligen nästan alltid.
Följande användare sa tack: Daniel Norrström

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

06 dec 2016 14:05 #3 av Markus Ågren
Svar från Markus Ågren i ämnet Krav på Rakel
Aldrig varit med om det ännu i bostadshus, men det kommer säkert att bli något som kommer pratas om desto mer man bygger upp städer och förtätar dem.
Men om man börjar få problem med telefoni-näten i stora betongbyggnader så kanske även RAKEL kommer att börja påverkas. Undra vem som vill utreda detta i en nybyggnation som inte är klar. För skulle inte förvåna mig att man får svar att man får kontrollera efter man byggt och göra mätningar för att sedan bestämma om det behövs någon typ av antenn eller förstärkare i byggnaden.

Markus Ågren

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.048 sekunder