Två grupper i samma rör OK i detta fall?

18 mar 2014 17:01 - 18 mar 2014 22:13 #21 av Michell Martic
Inte exakt EKK, typ EKK. Finns FXQ (FXQ Easy) t.ex. Den som kallas PEX 5G6 / 3G6. Vågar nästan garantera att de har 5G6 PEX på hyllan. Den finns dessutom i vitt numer :) Och jag blir MYCKET förvånad om en udda dimension som 4 kvadrat är billigare i 3 st MK/RK (vilket idag ändå får anses udda eftersom den inte är lagervara på många ställen) än en volymkabel som 3G6 eller 5G6 av PEXen.

Du skulle väl lägga det i kanal ändå? MK/RK är ju inte heller vit precis om du inte lägger den i kanal.

EDIT: Blev nog dubbla priset med kabel än med MK/RK. Ja, ibland har man fel.
Men jag hade lagt kabel ändå. Har svårt för det där med enkelisolerat i kanal.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

12 jul 2017 08:34 - 12 jul 2017 08:43 #22 av Tomas
Men om man bara använder kopplingsdosan för att just koppla, har en matning för belysning och en matning till tre golvvärmeslingor som delar kopplingsdosa men inte är sammankopplade på något sätt. Då kan jag tycka att det är okej.

Varför tycker jag det?
Jo matningen för belysningen ligger i egen slang, matningen för de tre golvslingorna ligger i egen slang, det är bara i dosan som dessa kopplas/skarvas. Och då kopplas dom inte ihop och delar varken nolla eller jord.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

13 jul 2017 21:50 #23 av Marcus Lundström
Låter väldigt konstigt, varför inte separera med två dosor? Om man gör som du så skall man använda flerpolig dvärgbrytare enligt min mening.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.041 sekunder

Senaste foruminlägg