fluxio.se Forum
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Reservkraft vid TN-S
(1 visning) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE: Reservkraft vid TN-S

Re: Reservkraft vid TN-S 05 okt 2017 16:29 #21

• Michell Andersson
  • ( Användare )
  • Forum-kung!
  • Kanske lite aktiv ibland...
Skydd genom automatisk frånkoppling fungerar oberoende jordtag vid TN-system. Det enda som spelar roll här är att skyddsledare står i förbindelse med genererande punkts neutralpunkt.
Följande användare (n) sa tack: Bo Siltberg

Re: Reservkraft vid TN-S 05 okt 2017 20:10 #22

• Joel Ingolf
  • ( Användare )
  • Junior
  • Serviceelektriker
Har för mig att UPSerna i detta projekt levereras av Delta, ska kolla med dom!

Re: Reservkraft vid TN-S 06 okt 2017 06:41 #23

Nu kanske jag har otur när jag tänker, men då hoppas jag mina kära forumkompisar påtalar detta!

Om vi inte har ett lokalt jordtag och inkommande kabel blir avgrävd så att vårt system inte längre blir ett TN-system, riskerar vi inte skada våra linjemontörer då när de ska reparera den avgrävda kabeln?
Eller vilken potential kan vi förutsätta att jorden I "vår" ände på den avgrävda kabeln har (med tanke på att vi har en kraftkälla som förser vår anläggning med kraft)?

Allt bygger ju på att vi ska ha säkra elinstallationer, men jag undrar också vad som händer mer när vi går från ett direktjordat system till något annat system genom en automatisk omkoppling.

Annars finns väl också en risk om vi har främmande ledande delar som ej har anslutning till skyddsutjämningsledare!?
  • Sida:
  • 1
  • 2
Tid för att skapa sida: 0.56 sekunder

Vill du få senaste nytt från Fluxio.se till din E-post?

Klicka här!

Vill du vara säker på att inte missa något viktigt och intressant som händer på Fluxio.se? Prenumerera på vårt nyhetsbrev!
(Utskick görs ungefär en gång per månad och kan när som helst sägas upp)
Dina mottagna Tack!
Finns inga ämnen att visa