ABL - Är det någon ide?

08 jul 2015 13:46 #61 av Christer Djerf
Jag kör ALLTID nykter, oavsett fordon!
Håller mig även från handverktyg om alkohol ska inmundigas!
Var sak har sin tid, inte bra att kombinera olika förehavanden som inte är kompatibla med varandra!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

08 jul 2015 14:09 #62 av Stefan Ericson
Sherlock, innan man börja såga ved måste man dricka något. Öl brukar vara bäst. Sedan ska man ha en motorsåg i varje näve. :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

21 jul 2015 19:33 #63 av Örjan Borgström

Michell Andersson skrev: Just denna fråga har varit uppe i några forum (inte internet forum utan forum där folk träffas och pratar helt enkelt), men jag upplever inte att någon kommit till botten med den: Kommer installatören ha en sådan organisatorisk placering att denne verkligen har ett inflytande över egenkontrollprogrammets utformning? Annars torde det räcka med att ha en installatör inslaskad på ett hörn som inte ens har insyn i verksamheten. Förslaget i betänkandet tar inte i frågan och det finns inte underlag för att förutsätta att installatören verkligen kommer ha inflytande skulle förslagen i betänkandet antas.


Håller med Michell om att det här är en grundfråga. Flera större företag jag pratat med anser att det nya systemet ställer större krav på att den auktoriserade elinstallatören ska ha en organisatorisk placering så att han har inflytande på t ex hur egenkontrollprogrammet utformas och efterlevs, kunna följa med utvecklingen i lagstiftning och standardisering och ha ett direkt inflytande på fortbildningsnivån på de som utför elinstallationsarbete.

EUU Box 545, 611 10 Nyköping,
tel direkt 0155-29 29 25, mobil 070-695 69 06,
Välkommen till vår hemsida www.euu.se
Följande användare sa tack: Bo Siltberg, Michell Martic

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.053 sekunder