Tips på böcker/utbildning

19 nov 2014 11:54 #1 av Daniel
Som jag nämnde i en annan tråd här så gick jag 3-årig El-Tele teknisk linje för drygt 20 år sedan. Sedan blev det inte så att jag har jobbat med det, så kunskaperna har ju fallit lite i glömska.

Vet inte om detta är rätt forum för mina bryderier men jag provar :)

Jag tänkte dels börja knåpa ihop DIY-synth-moduler för musikproduktion, men även labba lite med hem-automation där jag vill bygga och koppla lite egna lösningar (ibland med Arduino/Raspberry). Har även blivit med hus så finns en hel del grejer jag skulle vilja rota med.

Första steget är nu att fräsha upp kunskaperna lite och komma ikapp utvecklingen. Jag behöver nog börja från grunden så min fråga är om någon har lite julklappstips jag kan önska mig i form av böcker (helst på svenska men inte nödvändigt), eller om det finns några relevanta kurser man kankse kan gå på kvällstid?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

19 nov 2014 17:53 #2 av Electrum
Här har du en distanskurs du kan anmäla dig till. Kostar typ gratis, förutom lite litteratur och din egen tid.
www.du.se/sv/Utbildning/Kurser-A-O/Kursplan/?kod=ET1020

Då får du lära upp dig i nivå med gymnasieskolans elprogram. Om du sen jobbar två år under behörig installatör kan du söka och få ut en egen begränsad behörighet, BB1.

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

19 nov 2014 22:30 #3 av Torbjörn Forsman
Mitt förslag är att börja med att rota igenom stans loppisar, second hand-butiker och antikvariat efter lämpliga böcker - typ gymnasieläroböcker i lämpliga ämnen, från 80-talet och framåt.

Was man sich nicht erklären kann, sieht man als Überspannung an.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.051 sekunder

Senaste foruminlägg