Webbaserat system för att lägga i material och tid.

17 feb 2012 08:51 - 11 jan 2013 19:12 #1 av Magnus Johansson
Hej,

Finns det någon mindre elfirma som vill betatestare för ett webbbaserat tid och material system som jag designar och utvecklar just nu? Jag har kört med ett i flera år,men tänkte bygga ett nytt som även hanteras bra i mobil / paddor.

Vi läser in alla EIOS grossistprisfiler.

:tummeupp: :tummeupp: :tummeupp: NU BÖRJAR DET SYNAS LITE GUI. ÄR NI INTRESSERADE SÅ SKICKA ETT MAIL.
Det kommer även en android app till systemet.


Hör av er till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

mvh
Magnus
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

17 feb 2012 13:25 #2 av Mats Persson
Är det tänkt att faktureras genom programet?

Elinstallatör ABL
Det jag skriver är mina egna tankar och funderingar...Inte säkert att allt stämmer till 100% ;)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

17 feb 2012 22:26 #3 av Magnus Johansson
Både och ..

De flesta har ju redan investerat i ekonomi system, typ Visma eller liknande.
Min tanke till en början är att man kan få ut en spec med tider och material som man skriver ut som
faktura underlag och bifogar med fakturan. I fakturan skriver man enligt bifogad spec. och summa.

Att väva in ekonomi delen gör tyvärr systemet betydligt större.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

18 feb 2012 08:23 #4 av Rikard Ågren
Vi matar in direkt i Visma med hjälp av telefonerna och RDP

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

18 feb 2012 08:45 #5 av Ronnie Lidström
Nej att baka in ett helt ekonomisystem med kundreskontra osv är kanske överkurs. Men en enklare faktureringsrutin vore nog inte helt fel.

Vi använder tidsedel.se . Där kan montörerna föra in material (och tid förstås) sen kan man fakturera direkt med en knapptryckning. Fakturan skickas med "E-brev" (alltså den skickas digitalt till Posten som skriver ut den, lägger i kuvert och skickar med vanlig post) eller med vanlig E-mail, eller så kan man välja att skriva ut den och skicka som vanligt.

Det innehåller dock inget komplett ekonomisystem. Finns en funktion för att skriva ut "löneunderlag" som vi använder för att sen skicka till vår ekonomiansvarige/revisor som sköter löner, kundreskontra osv..

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

19 feb 2012 15:50 #6 av Magnus Johansson
Att låta installatörerna direkt mata in i ekonomisystemet känns inte riktigt rätt för mig så därför vill jag ha ett system där man får överblick på vad som beställs, antal fakturerade timmar per vecka.

Mitt nuvarande system mailar mig varje söndag med en grafisk rapport på fakturerade timmar så man kan ta det med gubbarna om de har missat någon tidsinmatning.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

11 jan 2013 19:20 #7 av Magnus Johansson
I och med ni kör med tidsedel.se har ni lust att demoköra mitt system för att komma med lite konstruktiv kritik?

Maila mig isåfall. Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.047 sekunder

Senaste foruminlägg