fluxio.se Forum
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Bokning/förfrågansystem
(1 visning) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Bokning/förfrågansystem

Bokning/förfrågansystem 05 feb 2016 10:09 #1

• Emil Folino
  • ( Användare )
  • Färsking
Hej,

jag blev husägare i höstas och har nu börjat upptäcka hur många projekt som ett hus innebär. Då jag inte själv är elektriker eller hantverkare betyder det också att jag just nu försöker komma i kontakt med en elektriker och andra hantverkare för att stämma träff och få kostnadsförslag/offert. Jag jobbar för ett litet företag och förstår hur man kan vara upptagen under en hel dag med jobb för kunder och därför inte svarar, men som kund känns det som man hamnar mellan två stolar.

Jag jobbar som webbutvecklare och är nyfiken på vilka system som används inom olika branscher. Därför sökte jag runt på olika forum, tills jag hamnade här. Jag ser att det finns vissa system där det är möjligt med bokning och förfrågan, men jag har inte än varit inne på en elektriker/hantverkares hemsida som använder sig av sådant system.

Hur jobbar ni med bokningar? Mails? Telefon? App? Annat…
Vad skulle ni som elektriker ha i ett bokningssystem?
Vad är viktigt? Hur blir det smidigt för er med återkoppling till kunden?

Re: Bokning/förfrågansystem 05 jan 2017 11:36 #2

Det är alltid en svår fråga. Man måste nästan alltid ha personlig kontakt.
Att boka en installation vid given tidpunkt på en hemsida är nog svårt.

Ofta tror kunden det tar 2 timmar, när det snarare tar 6 timmar för en installatör.

I Totaltid har jag tänkt mig något sådant här framöver.
Får får en bit kod som man klipper in på sin egen sida.
Sedan går formuläret till ett enklare CRM översikt i systemet.

Crm1.png
Senast redigerad: 06 jan 2017 12:51 av Magnus Johansson.

Re: Bokning/förfrågansystem 05 jan 2017 12:34 #3

• Ronnie Lidström
  • ( Moderator )
  • Administratör
  • Elinstallatör, ABL
Jag har gjort ett formulär på vår hemsida för att beställa eljobb.