fluxio.se Forum
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Köpa ny installationstester - erfarenheter och tips sökes!
(1 visning) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Köpa ny installationstester - erfarenheter och tips sökes!

Köpa ny installationstester - erfarenheter och tips sökes! 14 nov 2015 21:48 #1

• John
  • ( Användare )
  • Färsking
Tänktd köpa en ny installationstester men finns 1000-tals alternativ när man börjar googla. Testern används främst till små installationer, villor, sommarhus osv.. Behöver alltså inte vara så avancerad maskin.
Har just nu en Megger och en Kyoritsu. Meggern är stor som ett hus och man behöver 7 händer för att använda den smidigt. Kyoritsun är väl ok men känns lite gammal.

Den nya testern måste vara liten/smidig så man kan trycka med samma hand man håller den med och bra pris är ju alltid trevligt.
Har alltid använt penna och papper men en bra minnsfunktion med lätt överföring vore absolut ett stort plus!

Väntar med spänning på synpunkter!
Senast redigerad: 14 nov 2015 21:49 av John.

Re: Köpa ny installationstester - erfarenheter och tips sökes! 14 nov 2015 22:50 #2

• Michell Andersson
  • ( Användare )
  • Forum-kung!
  • Kanske lite aktiv ibland...
Hade jag köpt idag hade jag köpt en med blåtandsalternativ eller annan trådlös överföring. Inte för att det egentligen behövs utan för att det är coolt. Klart smidigt också. Blåtand till smartphone tillsammans med dropbox, skulle varit underbart att tanka över allt till kontorsdatorn direkt från arbetsplatsen.

Typ E-nummer 42 001 23 el. 42 009 53.
Senast redigerad: 15 nov 2015 09:15 av Michell Andersson.

Re: Köpa ny installationstester - erfarenheter och tips sökes! 26 nov 2015 14:40 #3

• John
  • ( Användare )
  • Färsking
Tackar för det! Flera synpunkter? Eller skiter alla i att mäta igenom installationerna?

Re: Köpa ny installationstester - erfarenheter och tips sökes! 26 nov 2015 16:50 #4

• Tobias
  • ( Användare )
  • Junior
Kör med Metrel Eurotest XA på jobbet.
Den funkerar bra och mycket smidig med alla tester. Enkel USB-anslutning enkel att förstå sig på.

Jag jobbar inom industrin så den används inte lika frekvent som instruktörer.
Doing fun stuff
Senast redigerad: 26 nov 2015 16:52 av Tobias.

Re: Köpa ny installationstester - erfarenheter och tips sökes! 27 nov 2015 21:24 #5

Kör en gammal Fluke 1653B, funkar ok men hade velat ha automatisk jordfelsbrytartest. Tror dom blivit bättre nu för tiden.
Hade jag köpt ny installationstestare idag så hade det blivit en Megger MFT
Finns lite videos på youtube också.

Re: Köpa ny installationstester - erfarenheter och tips sökes! 27 nov 2015 22:22 #6

• Lars Blomkvist
  • ( Användare )
  • Expert
  • Söker förståelse :)
Friedrich Lossien skrev:
Kör en gammal Fluke 1653B, funkar ok men hade velat ha automatisk jordfelsbrytartest. Tror dom blivit bättre nu för tiden.
Hade jag köpt ny installationstestare idag så hade det blivit en Megger MFT
Finns lite videos på youtube också.

Men 1653B har ju auto jfb test?
Den som inte söker finner inga svar ibland
  • Sida:
  • 1
Tid för att skapa sida: 0.21 sekunder
Senaste foruminlägg

Mer ämnen »

Vill du få senaste nytt från Fluxio.se till din E-post?

Klicka här!

Vill du vara säker på att inte missa något viktigt och intressant som händer på Fluxio.se? Prenumerera på vårt nyhetsbrev!
(Utskick görs ungefär en gång per månad och kan när som helst sägas upp)
Dina mottagna Tack!
Finns inga ämnen att visa