fluxio.se Forum
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Tv och nätverk via datakabel
(1 visning) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Tv och nätverk via datakabel

Tv och nätverk via datakabel 02 okt 2018 19:27 #1

• Mattias
  • ( Användare )
  • Färsking
Hej!

En fråga.
Jag har fiber till lägenheten som avslutas i en nod/fiberbox. Från denna är det patchat en koax för tv-signal samt patchat nätverk med RJ45 till ett gemensamt uttag ( både RJ45 och F-kontakt för tv) . Från detta uttaget går en Kat7 till ett likdant uttag i vardagsrummet där jag sedan kan plocka ut separerad koax och datakabel igen.

Någon som vet vad dessa uttagen heter? Hade behövt ett nytt och lyckas fasiken inte hitta ett liknande

Re: Tv och nätverk via datakabel 05 dec 2018 18:50 #2

Hej

Vet att det finns keystone moduler med F-kontakt. Kan det vara de som sitter där?`
Vart sitter din fibernod?

För allmänt vetande så behöver du egentligen inte använda just antennkabel för att skicka antenn signal. Man kan köra de via nätverkskabel oxså. Om man vill bygga ett nätverk i sitt hem med Mediacentral och nätverksuttag i vardera rum som man sedan kan patcha ut de man vill ha. Och om man vill köra antenn signal så använder man något som heter Catline från Macab i sin media central. Så patchar du ut vart du vill ha antenn signalen där.
  • Sida:
  • 1
Tid för att skapa sida: 0.18 sekunder
Senaste foruminlägg

Mer ämnen »

Vill du få senaste nytt från Fluxio.se till din E-post?

Klicka här!

Vill du vara säker på att inte missa något viktigt och intressant som händer på Fluxio.se? Prenumerera på vårt nyhetsbrev!
(Utskick görs ungefär en gång per månad och kan när som helst sägas upp)
Dina mottagna Tack!
Finns inga ämnen att visa